Wednesday, May 12, 2010

Dah 3 bulan

Hai hai hai,

Sedar tak sedar dah 3 bulan kita kat sini. Korang rasa korang berubah ke tak bila datang sini? Berubah macam mana tu? Erm. Let say dari segi penampilan. Ha. Ada yang dah makin kurus kat sini, ada yang makin berisi.Oh no. Ada yang makin vogue, ada yang makin ayu. Ha. Macam-macam la.Ada juga yang makin rajin pergi gym dan beriadah. That's good. Keep it up guys. Ha. Yang still duduk dalam rumah tak pernah bersukan tu, rajin-rajinkan la diri anda bersukan ye. (Peringatan untuk diri sendiri jugak ni) Bukan apa. Penting untuk kita bersukan ini even sekejap ja. Cuaca makin sejuk. Peluh memang langsung tak keluar la. Makan pula non-stop. Lagu mana berat badan tak naik. T_T Elakkan dari kerap sangat mengambil air bergas dan chocolate! Tak sihat oh.

Ha. Lagi satu ni. Bab attitude. Erm. Masih banyak lagi yang perlu kita baiki. Ingat. Kita bukan sorang-sorang kat sini. Kita ni 58 orang. Satu kumpulan yang besar. Pergi mana-mana pun ada saja mata-mata yang akan memandang kita. Orang akan tahu kita kumpulan IPSAH. Bakal cikgu ni.Memang kita tak sedar orang bercakap pasal kita. Tapi, bila keluar cerita kurang enak dari orang lain, bayangkan je lah perasaan cohort leader kita. Dia terpaksa menanggung malu. Beban semua terletak kat bahu dia.

Cakap pasal cohort leader, aku harap lepas ni kalau dia tegur, korang dengarlah cakap dia.She's our mom here (mampuih kena lempang lepas ni.huhuhu). Berubah weyh berubah.Berubah ke arah positif. Bukan negatif. Aku tahu dugaan kat sini sangat besar dan aku juga sedang berusaha untuk berubah.Madam Azmah dah bagi amanah kat dia untuk jaga kita semua. Amanah yang sangat besar. Pengarah pun ada pesan macam-macam kat kita. Cuba ingat balik dan reflect kat diri masing-masing.

Semua dah besar dan tahu membezakan yang baik dan buruk. Umur pun dah 21. Er.Ada juga yang dah 22. Hehe.Mari kita saling memperingati antara satu sama lain. Kalau ada kawan yang buat salah, kita tegur. Itu fungsi kawan sebenarnya.

Renung-renungkan dan selamat beramal.

p/s : Besar rupanya dugaan belajar kat oversea ni. Hurm.

2 comments:

  1. yup sokong zack..jom berubah kearah yg lebih positive..
    zack: soalan ni..camne nk tegur n nasihat kawan supaya die x terasa..kadang2 nk tegur tapi takot orang kate menyibuk plk..tapi kalau x tegur takut makin menjadi plak..camne tu??

    ReplyDelete
  2. bravo! hehe..suke2..
    peringatan utk diri sendiri jugak

    ReplyDelete