Monday, May 24, 2010

Majlis bacaan Yaasin dan Tahlil

Alhamdulillah, kenduri tahlil telahpun selamat berlangsung pada 23hb May 2010. Setinggi- tinggi penghargaan pada penganjur, Farid Mat Rafie yang telah bersusah payah mengeluarkan bajetnya sendiri untuk kenduri ni. Terima kasih tak terhingga juga pada tuan rumah 40B Adams Terrace, Wan Z, Zack, Nik Zati Iwani dan Neda yang sudi sediakan tempat untuk cohort 1 berkumpul. Bukan sahaja dapat baca Yasin, makan beramai- ramai, dapat mengeratkan ukhwah sesama sendiri lagi. Yelah, sekarang ni pun, semua dah duduk jauh- jauh. Dalam lecture hall je baru nampak muka. Bila assignments banyak, lagilah, semua sibuk kan.

Majlis dimulakan dengan bacaan Yasin pada pukul 7.30pm, diikuti dengan bacaan tahlil. Majlis yang aman damai berubah menjadi sedikit hiruk pikuk ketika sesi mengambil makanan. Antara juadah yang disediakan, ayam masak kari, sayur campur, roti jala, kuih keria. Ada juga kek batik sumbangan rumah Salamanca Road, dan koktail dari rumah 91 Kelburn Parade. Antara lain, buah- buahan, dan paling syok, SAMBAL BELACAN. Pedas, tapi nikmat makan macam kat Malaysia, kan? Haha.


Meleleh jugak air mata makan sambal belacan haha
sampai tumpah- tumpah koktail tu :)

 Bukti kitorang datang bukan sekadar untuk makan :)

 Terima kasih juga pada semua yang telah datang memeriahkan majlis. Diharap kita dapat berkumpul lagi untuk majlis macam ni pada waktu yang lain.

Lastly, terima kasih pada tuan rumah dan kawan- kawan yang sudi masak untuk kitorang. Sedap woo!! 

p/s: credit to Hafiz Abdul Malek for the pics 

5 comments:

  1. thanks kepada yg menjayakan kenduri..
    indahnya ukhuwah..
    semoga berkekalan..
    Amin..

    ReplyDelete
  2. thumbs up.thanx to Farid:)

    ReplyDelete
  3. nanti aku nak wat kenduri lagi...
    kenduri sup tulang plak...
    sedang memikirkan tarikh yang sesuai...

    ReplyDelete
  4. boss..next trimester plak.
    =)

    ReplyDelete